Известие

Collapse
No announcement yet.

Плюс от стартер 156 - къде и как ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Плюс от стартер 156 - къде и как ?

    Колеги, трябва ми да взема +12V, койото отива към стартера, защото ми трябва да пуска 12В и в момента, в който колата запали да го изключва.
    От контактния ключ намирам само да командва стартера по минус.
    От къде мога най-лесно да хвана такъв "+" ?
    Мерси предварително!
    Mercedes S320 W220
    Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

  • #2
    Странно. Според схемата би трябвало на извод "50" на комутатора на контактния ключ да излизат +12V при положение "стартер".
    Ако все пак се окаже, че се управлява с (-), то вариантите са 2:

    1 - Да сложиш едно реле, което да инвертира поляритета.
    2 - Да направиш извод от втората дебела шпилка на шалтера на стартера (виж картинката)

    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:56.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      По ТАЗИ схема, когато вкарам 12В от краче 30, е постоянен, а не от сигнала от минуса.
      Mercedes S320 W220
      Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

      Comment


      • #4
        Не можах да разбера, какво искаш да кажеш.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Сега като видях какви глупости съм писал.
          Искам да кажа, че по горната схема, когато вкарам 12В през краче 30, през краче 87 пуска +, но постоянен. Не спира заедно с минуса, на краче 85.
          И подсветката на километража и копчетат светват, явно защото вземам + от контактния ключ.
          Mercedes S320 W220
          Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

          Comment


          • #6
            Имаш постоянно +12V на извод "87", защото релето стои постоянно включено. А то стои постоянно включено, защото на неговия извод "85" има постоянно "шаси" (-12V). В крайна сметка - какво искаш да направиш с това реле - да инвертираш управляващото напрежение за стартера, което ти е необходимо за DRL модула ли?


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Имаш постоянно +12V на извод "87", защото релето стои постоянно включено. А то стои постоянно включено, защото на неговия извод "85" има постоянно "шаси" (-12V). В крайна сметка - какво искаш да направиш с това реле - да инвертираш управляващото напрежение за стартера, което ти е необходимо за DRL модула ли?
              Да, това искам
              Mercedes S320 W220
              Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

              Comment


              • #8
                ОК. Последен въпрос:

                Извода "85" на релето, къде точно си го свързал?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Минуса от контактния ключ, който при палене подава 12В по минуса, на който искам да обърна поляритета, за ДРЛ модула!
                  Mercedes S320 W220
                  Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

                  Comment


                  • #10
                    Изглежда, че все пак стартерът се управлява с +12V. В противен случай релето не би стояло постоянно включено, когато не е задействан стартерът.

                    Премери напрежението на извод "85" на релето спрямо шаси, когато стартерът не е задействан и когато е задействан.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Стартера пуска 12в, но кагото го меря на мултицета е дава показания с -. Оъ там и виждам, че сигнала до стартера е по минус.
                      Ще замеря и ще пиша.
                      Mercedes S320 W220
                      Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

                      Comment


                      • #12
                        Сигурно си обърнал поляритета на пипалата на мултицета.
                        Няма как в автомобилната инсталация да се получи постоянно напрежение с полярност (-) спрямо шаси.

                        Най-вероятно, когато не е задействан стартерът, на въпросния извод има напрежение 0 волта, а когато е задействан има 12 V (+12V).

                        Можеш да направиш пробата с една пробна лампа (крушка от габарит). Свържи единият и край на шаси а другият и край към въпросния извод. Ако тя светне при задействане на стартера, значи стартерът се управлява с +12V. Т.е - това, което ти трябва за DRL модула.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Ще пробвам. Но вече, бях вързал дрл към него извод и не сработи.
                          Mercedes S320 W220
                          Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

                          Comment


                          • #14
                            DRL модулът може да не сработва по съвсем други причини.
                            Изясни първо това с управляващото напрежение за стартера.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Намерих ключа към палатката. Наистина този пин, който казваш ти е + към стартера. Сиво-зелен е на цвят. До сега го вземах за маса, докато не се сетих, че съм много проЗД!
                              Благодаря за съдействието!
                              Mercedes S320 W220
                              Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

                              Comment

                              Working...
                              X